![](../images/capnews.jpg) |
![](../images/top.jpg) |
![](../images/y.gif)
|
11. jun 2008, Beogradski plesni centar |
|
![](../images/x.gif) |
Čvor |
Predstava ČVOR je dobila naziv po samoj reči koja ima ambivalentnu simboliku: sputava ali i sjedinjuje. Predstavlja kontinuitet, vezu, zavet, kariku, usud i neizbežnost. Odvezivanje predstavlja slobodu, spasenje i rešenje problema. Čvor se može zavezati, pritegnuti, zavezati da ne može da se odveže, lako odvezati…sve su to načini kako nastaju igračke celine u otvorenom procesu rada. Ideja o simbolici čvora, ambivalentnosti, orjentisao nas je prema aktuelnim problemima života.
|
![](../images/bottom.jpg) |
Nela Antonovic
Mimart
|
|
![](../images/leftbot.jpg) |
|
![](../images/title1.jpg) |
P E R F O R M A N S I
Performans preispituje umetnost.
Telo je glavni subjekt u performansu. Svako telo je samo po sebi pozorište: «samo telo je prizor i pozornica», kaže Leman. Polazeći od činjenica da je telo kulturalno kodirano i da je telo biološki trošno, performans pruža mogućnost da se razmatra habitus, ritam kretanja, gestikulacijski i mimički izraz, i aura glasa. Telo šalje signale kroz rituale koji su važni za suštinu kreativnog istraživanja, a taj humani signalizam je važan za planetarnu teoriju vezanu za humanost umetnika.
Multimedijalni performansi, koji imaju haiku formu, postaju renesansni metod umetničkog izražavanja početkom 21. veka. Svojim telom i humanim signalizmom performeri preispituju i sadržaj i formu. Umetnost performansa pružila je mogućnost korekcije, pokušaj vračanja tela u život, artikulacijom tela prema ne–normiranom i povratila humanost umetnik
|
![](../images/mid1.jpg) |
|
![](../images/spacer.gif) |