9. maj 2008, Beogradski plesni centar
Čvor

Predstava ČVOR je dobila naziv po samoj reči koja ima ambivalentnu simboliku: sputava ali i sjedinjuje. Predstavlja kontinuitet, vezu, zavet, kariku, usud i neizbežnost. Odvezivanje predstavlja slobodu, spasenje i rešenje problema. Čvor se može zavezati, pritegnuti, zavezati da ne može da se odveže, lako odvezati…sve su to načini kako nastaju igračke celine u otvorenom procesu rada. Ideja o simbolici čvora, ambivalentnosti, orjentisao nas je prema aktuelnim problemima života.

 

Naziv projekta: . "RASKRŠĆE"
 premijera 29.04.2002., , Beograd

“Pojam raskršća predstavlja jedno od važnih “kultnih” i “obrednih” mesta u mitološko-magijskim sistemima brojnih indoevropskih naroda. Ritualne i kultne radnje se nalaze u imaginativno- smboličnim formama; u epskom, pripovedačkom i dramskom stvaralaštvu.
Fenomen raskršća je element kolektivne, arhetipske strukture ljudi najrazličitijeg porekla i kultura, tako da uz kult: kamena, vode, vatre, kruga, drveta...postaje važna činjenica duhovnog potencijala čoveka.Vračanja i magijske radnje najšireg spektra vrše se na raskršćima u gluvo doba noći-lunarni karakter.”                                            Sreten Petrović, “Mitologija raskršća”
Predstava je jedinstvena po tome jer je svaki put drugačija, što dovodi u vezu sa raskršćem gde se mogu sretati i nepoznati ljudi. Tako uvek u predstavi neko ne učestvuje a pojavi se drugi gost. Zanimljivo je da se zamena glumaca ne vrši direktno, već se priča menja tako što se uvodi sasvim novi ritualni događaj, što dovodi do uvek iste energije izvođenja, a veći broj publike gleda.

Raskršće je univerzalni simbol izbora, te prevazilazi sve barijere: jezičke, geografske, kulturne, etničke...  takav prostor je izazov za kreativno stvaranje fizičkog teatra. Polazeći od filozofske ideje da to može biti susretište vremena i prostora, nudi se mogućnost da se neverbalno istražuje pokretom. Verujemo da je ''Raskršće'' na početku 21 veka, iznova raskrsnice koja jeste simbol izbora ali i suprotnosti i dilema, značajan pozorišni projekat. Takođe, bavimo se ritualima naše bogate balkanske kulturne baštine od paganskih vremena do danas.



Autorka projekta/rediteljka: Nela Antonović
Dramaturg:  Ivana Koraksić
Kostim:  Ana Spasić, Anđelija Marković i Miša Petrović
Maske:   Anđelija Marković
Scena i rekvizite: Nela Antonović
Muzika:
izbor muzike:  Lidija Antonović
perkusije uživo: Predrag Radovančević

Učestvuju:   Prva postavka:
Nela Antonović / dobra veštica - koordinator /       
Nikola Vranić,  Marina Bukvički, Ivana Joksimović, Uglješa Ijačić, Predrag Radovančević, Nenad Milošević, Ivana Koraksić, Maja Maksimović, Ana Božić,  Radmila Radovanović, Rade Radovanović,  Nikolina Vučetić

Učesnici u projektu:
Lidija Antonović, Aleksandra Dejanović, Ana Bastać, Tanja Damjanovski, Branislav Jeremić

Produkcija:  Teatar Mimart i DOB
Pokrovitelj:  Sekretarijat za kulturu, Skupštine grada Beograda.
Gostovanja:
PLAY OFF festival u okviru Svetskog prvenstva u fudbalu, 04-19.07.2006., Nemačka:
06.07.06. Gelzenkirchen
13.07.06. Herne
07.10.06. EX-TEATARFEST, Pančevo

Press: “Magija dobre veštice”, 2006. , “ORHESTRA”
Oni su zahvaljujući vešto odabranim detaljima na kostimima  i maskama, kao i izboru muzike Lidije Antonović i preciznih ritmova udaraljki uživo Predraga Radovančevića na Mimartovom ''Raskršću'' sa početka 21. stoleća imali pravo da odaberu svoje duhovne uzlete i da uvek iznova na raskrsnici suprotnosti i nedoumica odaberu ono, što im bar trenutno odgovara. Bila je to šarolika slika i prilika vremena nam sadašnjeg, a i značajan pozorišni projekat ovde i sada.''
Milica Zajcev